Hematológia

Mit kell tudnia róla?

A hematológia a vér és vérképző, valamint a nyirokszervek betegségeinek diagnosztikájával és kezelésével foglalkozó szakterület. A vérszegénységtől a vér alkotórészeinek rosszindulatú betegségein át a véralvadási mechanizmusokig számtalan betegség tartozik ellátásának körébe. A legismertebb betegségek a leukémia, különböző vérszegénységek, limfómák, valamint a vér alvadékonyságának zavarai. A hematológiai vizsgálat során a hematológus szakorvos tájékozódik a beteg kórtörténetéről, a tüneteiről, az öröklődő betegségeiről. Az általános fizikai vizsgálatot követően a szakorvos egyeztet a pácienssel a további szükséges vizsgálatokról, melyek között szerepelhet a vérvétel, laboratóriumi vizsgálatok, csontvelő mintavétel, citológiai mintavétel és annak szövettani elemzése, nyirokcsomók és a lép vizsgálata, vagy a különböző képalkotó eljárások igénybevétele (ultrahang, CT, MRI vagy speciális képalkotó eljárások pl. Pet CT) is szóba jöhet a betegség kiterjedésének felmérésében.

Mikor keresse fel a Vitality Klinika magánrendelését?

Vérzékenységre utaló tünetek: - Sérüléshez nem köthető, megmagyarázhatatlan kék-zöld foltok megjelenése a test felszínén - Fogínyvérzés, orrvérzés, erős menstruáció Rögképződésre való hajlam szűrése javasolt ha: - Fiatal korban alakul ki trombózis - Szokatlan helyen alakul ki trombózis - Többször alakul ki trombózis - Trombózis alakul ki és a családban van ismert trombofíliás - Mással nem magyarázható ismétlődő vetélés lépett fel - Terhesség során alakul ki vénás trombózis Nyirokcsomó megnagyobbodás - Fertőzés jelenléte nélkül jelentkező fájdalmatlan, növekvő tendenciát mutató nyirokcsomó megnagyobbodás rosszindulatú nyirokrendszeri megbetegedésre utalhat (limfóma, krónikus limfás leukémia) Krónikus fáradtság, álmosság, koncentrációs nehézségek, fogyás, csontfájdalom - A fenti tünetek gyakran vérszegénység következtében lépnek fel, de akár súlyos hematológiai megbetegedés is állhat a hátterében (leukémiák különböző típusai, mielóma multiplex).

Mit ajánlunk?

A székelyudvarhelyi Vitality Klinikán a hematológiai szakrendelések pontos időbeosztás szerint történnek, kényelmes, nyugodt környezetben, szakképzett személyzettel, kitűnő szakmai és technikai háttérrel.

Szakorvosaink

Dr. Kurtus Aranka

Hematológus főorvos

Hematológiai kezelések

• Hematológiai konzultáció

200 Ron
  • Kontroll vizsgálat

80 Ron

ÁRAKKAL KAPCSOLATOS TÁJÉKOZTATÓ

Az oldalunkon megjelenített árak standard árak. A kezelés összetettségétől függően áraink változhatnak. Megkérjük, a konzultáció során, egyeztessenek a kezelő orvosukkal.

PROGRAM

Dr. Kurtus Aranka - Csütörtök: 15:30 - 17:30